Sülüklü Göl Kampı

Havaların yavaş yavaş ısınması ile bizim gibi yaz kampçılarının da kamp sezonu açılmaya başladı, bu senenin ilk kampını 1 nisan da Kızılağaç‘ta yapmıştık. Mayıs ayının gelmesi ile ara sıra beraber sürüşler yaptığımız grubumuz ile bir kamp yapalım dedik ve İstanbul’a yakın oluşu ve tavsiyeler üzerine Sülüklü Göl’de kamp yapmaya karar verdik. Bu sefer ki kampa CBF 600 ile değil canavar gibi SYM Fiddle-125 ile gitmeye karar verdim.

125’lik scooter ile hemde yüklü vaziyette iki kişi gidilir mi diyeniniz olabilir, cevabı kesin ve net olarak -Evet gidilir.

Sülüklü Göl deprem sonrası oluşmuş, zamanında içinde bulunan sülüklerin yaraları tedavi ettiği rivayet edilerek içinde bulunan sülüklerden ismini almıştır, sonralarında göle bilinçsiz olarak salınan balıklar tarafından gölde bulunan sülüklerin nesli tükenmiştir.

Sülüklü Göl’e gitmek için cumartesi sabahı 06:30’da yola çıktık.

SYM Fiddle 125

İstikamet olarak İstanbul’dan  E-5(D-100) otoyolunu kullanarak Sakarya Akyazı istikametine doğru sürmeye başladık.

Akyazı Merkez’den Sülüklü Göl’e gitmek için  Dokurcun Yönüne doğru devam ettik ve yolda ekipten diğer arkadaşlar bizi yakaladı.

Dokurcun’da alışverişimizi yaptıktan sonra Tavşansuyu Köyünde Sülüklü Göl tabelasından girerek 9 kilometrelik bozuk yola girdik ve sonunda karşımızda müthiş manzarasıyla Sülüklü Göl’e vardık.

Sülüklü Göl

Vardıktan sonra ilk işimiz çadırları kuracağımız alanı belirlemek oldu. Sülüklü Göl’e girdiğiniz zaman yol ikiye ayrılır Göl’ün sağ tarafıda ve sol tarafında istediğiniz yere kamp atabilme imkanınız bulunmakta, biz çadırlarımızı Gölün Sol tarafına giderek sahilin sonunda tepe bölgeye kurmaya karar verdik.

Sülüklü GÖL

Çadırlarımızı kurduktan sonra biraz göl kenarında ve orman içlerinde ufak gezintiler yaptık. Akşamüstü kampa gelecek iki kişinin daha gelmesi ile akşam yemeği ardından keyif yapmaya başladık. 🙂

Közde muz

Ertesi sabah kahvaltı ve kahve faslından sonra toplanarak İstanbul’a doğru dönüş yoluna geçtik.

menemenKahvaltı

Sülüklü Göl Kamp Alanı Hakkında Bilgiler:

-Kamp alanı ücretsiz.

-En yakın alışveriş yapacağınız yer Dokurcun merkez (Market, tekel vb)

-Girişte tuvalet bulunmakta (Sular akmıyordu)

-GSM hatlarından bazı bölgelerde Türkcell çekiyor diğer GSM hatları çekmiyor.

-Ateş yakmak serbest

-Yakacak odun bulunabiliyor.

-Göl yüzülebilir durumda.

-Balık tutma işinden anlıyorsanız gölden balık tutabilirsiniz.

Sülüklü Göl’den dönüşte çektiğim yol videosu;