İznik Gölü – Armutlu – Yalova

Bu yazıda İstanbul’dan çıkıp günü birlik yapabileceğiniz bir rotadan bahsedeceğim, İznik Gölü, Gemlik, Armutlu, Yalova.

Özellikle motosiklet kullananların vazgeçilmezi olan bu rota gerçekten insanı çok yormayacak kadar kısa fakat tatmin edecek kadar uzun bir rota.

Biz geziyi planlarken İstanbul’dan çıkıp feribot ile Yalova’ya oradan ise İznik Gölü’ne gitmeye karar verdik ve 13 Mart 2016 pazar günü saat 09:00’da Eskihisar feribot iskelesinde 5 motosikletli toplanarak ilk feribota kendimizi attık.

Hava şansımıza pek açacak gibi durmuyor ve serindi ama planlanmış bir gezi iptal edilemezdi!!!

Feribotta kahvaltıyı ettikten sonra feribot çıkışında bulduğumuz ilk benzinlikte yakıt ikmali yapıp rotamızı İznik Gölü’ne doğru çeviriyoruz.

İznik gölünün çevresi viraj sevenler için güzel ve manzaralı bir parkur göl etrafında istediğiniz her türlü virajı bulabiliyorsunuz.

Malesef bu gezide pek fazla fotoğraf çekmediğimiz için görseller ile pek destekleme şansım olmuyor, yolları ve gölün manzarasını bir sonraki iznik gölü turuna bırakıyorum ve yazıya devam ediyorum.

Temponuza bağlı olarak ortalama 2 saatte gölün etrafını dolaşabilirsiniz, iznik ilçe merkezine girerseniz Çiniciler çarşısında türk kahvesi içmeden dönmeyin.

İznik gölünü turladıktan sonra çok tatmin olmadık ve rotayı Gemlik’ten Armutlu’ya oradan ise Yalova’ya uzayacak şekilde planladık.

Gemlikten çıktıktan sonra yine muhteşem bir viraj parkuru ile karşı karşıya kalıyorsunuz, solunuzda denizi bırakarak nispeten sakin bir yolda keyfini çıkara çıkara virajlara girebiliyorsunuz.

Şansımıza soğuktan titreyerek sürdürecek bir hava vardı, bir süre sonra mecburiyetten tempoyu arttırmak zorunda kaldık tepelere çıktıkça soğuk etkisini daha da göstermeye başladı.

Gemlikten çıktıktan yaklaşık bir 25 30 km sonra asfalt kalitesi mükemmelleşiyor. Bir çok motorcunun viraj için tercih ettiği bu yolda yalnız değilsiniz. bir yandan viraja girerken bir yandan da selam verip korna çalan motorcuların selamına karşılık vermeye çalışıyorsunuz. 🙂

Mart ayında havanın erken kararmasından ve tahammül sınırlarımızı zorlayan soğuktan mütevellit kendimizi biran önce feribota atıyoruz, sıcak birer çay ile kendi aramızda günümüzde kritiği yapılıyor, feribottan indikten sonra herkes kendi evinin yolunu tutuyor.

Son bir fotoğraf feribota girmeden önce çekilmiş.